Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
Velg språk: Bokmål Samisk

Nyheter næring

Søknad om produksjonstilskudd

20.januar er det søknadsfrist for produksjons- og avløsertilskudd i jordbruket.

Mer om søknadomgangen finner du på denne nettsiden.

Kommunen minner for øvrig om at det fra mai 2017 vil skje endringer i i hvordan foretak skal søke om produksjonstilskudd og tilskudd til avløsning ved ferie og fritid. Det innebærer bla at det blir søknadsfrister 15.mars og 15.oktober.

Mer info om dette finner dere blant annet på denne nettsiden.

Ved spørsmål; kontakt landbrukskontoret ved jordbrukssjefen.

Lam_500x375

Høring - Bredbåndsutbygging i Porsanger kommune

Porsanger kommune har i de 4 siste årene arbeidet med å bedre muligheten for innbyggerne til å ha et godt og stabilt tilbud på digital kommunikasjon.

Dagens samfunn baserer store deler av tjenestetilbudet på at kunder av kommunen har tilgang på bredbånd. Det tilbud som ikke er sentrumsnært i Porsanger kommune er i dag utilfredsstillende, med lav kapasitet og lav tilgjengelighet.

Kommuneflagg

Møte om landbruk og arealplanlegging

Prosjektet Jordbruk og vekst i Ávjovárri og Finnmark Bondelag arrangerer temamøte om landbruk, arealplanlegging og medvirkning i Lakselv 12. januar .

SOL C Emil Halvorsrud

Adgang for utlendinger til FEFO's grunn

Finnmarkseiendommen (FEFO) har fått juridisk vurdert om det lar seg gjeninnføre en 5 km grense i utmark for utlendinger.

Logo Finnmarkseiendommen Finnmarkku opmodat

Hva er utvalgt kulturlandskap

Staten har tildelt  Goarahat og Sandvikhalvøya utmerkelsen utvalgt kulturlandskap i jordbruket i Finnmark

Logo for Utvalgte kulturlandskap-Goarahat og Sandvikhalvøya