eDialog – sikker sending av post til Porsanger kommune

E-post kan være en usikker kanal for sensitiv post. Det kan også være en omvei for post som skal inn i kommunens arkivsystem. Ved å ta i bruk eDialog åpner vi for sikker, rask og effektiv håndtering av post inn til Porsanger kommune.

Du kan bruke eDialog hvis du skal:

  • sende dokumenter til saksbehandling eller journalføring
  • sende sensitiv post med konfidensielle opplysninger
  • sende dokumenter til eksisterende sak

Du trenger ikke bruke eDialog hvis:

Hvordan mottar vi post du sender inn med eDialog?

Porsanger kommunes postmottak mottar din innsending og videreformidler til rett saksbehandler. Svar sendes til din elektroniske postboks (Digipost, eBoks, Altinn).

Send inn post til Porsanger kommune via eDialog her: Lenke til et annet nettsted.

https://svarut.ks.no/edialog/mottaker/959411735

Slik fyller du ut skjemaet

  • Velg om du er privatperson/ innbygger (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer)
  • Obligatoriske felt er merket med *
  • Gi en god beskrivelse av forsendelsen din.
  • Dersom Porsanger kommunes saksnummer er kjent, vennligst skriv dette i feltet «tittel» sammen med tittel på innsending. Eksempel «2022/158 – tilbakemelding på feiertilsyn»
  • Husk å laste opp relevante vedlegg
  • Klikk på «send forsendelse». Du vil motta en kvittering på e-post etter innsending.

Forsendelse av dokumenter som er «unntatt offentlighet»

Tjenesten eDialog er godt egnet til å sende inn dokumenter merket «unntatt offentlighet». Kanalen er kryptert og avsender autentisert.

NB: Huske å merke tittelfeltet med «UOff» i tillegg til sakstittel.

eDialog kan også brukes til å svare på brev fra kommunen

Dersom Porsanger kommune sender deg ett brev der vi ber om svar, kan eDialog brukes for å sende ditt svar tilbake til oss. Du får varsling på e-post/ sms om at du har mottatt et brev fra Porsanger kommune, og kan åpne det i din valgte elektroniske postboks (Digipost, eBoks, Altinn).

I noen brev vil det være en lenke til eDialog-skjemaet, hvor du kan logge inn og sende svar. Ikke alle brev har direktelenke, men du kan da logge inn via lenken i teksten over.

Vi oppfordrer privatpersoner og næringsliv til å ta i bruk eDialog. Det er flere fordeler:

  • Det er en sikker kanal for å sende post til oss. Dataene blir overført kryptert.
  • Det gir en sikker identifikasjon av avsender
  • Vi mottar posten din raskere, og det medfører en raskere saksbehandling.

Sist oppdatert

Fant du det du var på jakt etter?