Oppdatert 29.01.25: 

Den nye innsynsløsningen er lansert! 

Offentlig postliste, politisk møtekalender, kommuneTV m.m. finnes nå lettest under snarveien “Innsyn” øverst på kommunens hjemmesider. 

Overgangen til det nye saks- og arkivsystemet er nå gjennomført - det gjenstår noen detaljer som i hovedsak påvirker arkivets oppgaver. Det er noe forsinkelse av postregistrering etter dagene med nedetid, men dette skal vi ta igjen relativt raskt, og vi er ellers tilbake i ordinær drift. 

I oppstarten kan det forekomme feil og mangler, og vi setter pris på tilbakemeldinger om dette. 

 

 

Oppdatert 26.01.25: 

Overgangen til nytt saks- og arkivsystem har gått tilnærmet knirkefritt, og vi har som planlagt produksjonsstart i det nye systemet mandag 27.1.25. Da begynner registrering av inngående post, og våre saksbehandlere kan igjen skrive og sende utgående brev. 

 

Den nye innsynsløsningen for postliste og politisk møtekalender vil etter planen lanseres kommende onsdag, den 29. januar. 

Kommunen vil komme tilbake med mer informasjon når den nye løsningen er i drift. 

 

 

Opprinnelig melding: 

Porsanger kommune bytter løsning for sitt digitale saks- og arkivsystem, og det vil i perioden 22. januar til 26. januar være nedetid på noen tjenester som følger av dette.

Kommunen jobber sammen med leverandør for at overgangen skal gå så raskt og enkelt som mulig, men noe nedetid er nødvendig. 

Nedetid blir onsdag 22.januar til søndag 26.januar

 

Hvordan påvirker det deg som innbygger? 

 

  • SAKSBEHANDLING 

I denne perioden vil ingen av våre saksbehandlere kunne skrive og sende ut brev. 

Saksbehandling stopper ikke opp av den grunn, men vi ber innbyggerne om å være tålmodige når det gjelder å få skriftlige svar fra kommunen i overgangsperioden. 

 

  • DIGITALE SKJEMA 

Du kan fortsatt fylle ut og sende inn skjema til oss, men de blir ikke lastet ned hos oss før etter overgangen. 

Skjema som sendes inn i denne perioden blir liggende i en kø, og vil registreres og behandles når det nye systemet er oppe og går. 

 

  • INNSYNSFORESPØRSLER OG DOKUMENTBESTILLING 

Vi benytter kommunens saks- og arkivsystem i behandling av innsynsbegjæringer og dokumentbestillinger, og vil dermed ikke ha mulighet til å utføre akkurat disse oppgavene mens vi bytter system. Postlisten til og med 21. januar påvirkes pr nå ikke, og ligger på kommunens innsynsløsning som vanlig. 

Kommunen vil komme tilbake med mer informasjon når den den nye løsningen for postliste er i drift. 

 

  • POLITISK MØTEKALENDER -

Politisk møtekalender vil oppdateres med årets møter raskt etter at det nye systemet er i drift. 

Om du har spørsmål om politisk virksomhet i kommunen i denne tiden, ta kontakt med formannskapssekretær. 

Kommunen vil komme tilbake med mer informasjon når den nye løsningen for politisk møtekalender er i drift. 

 

Nedetiden gjelder spesifikt for kommunens saks- og arkivsystem. Andre fagsystem blir ikke direkte påvirket av byttet. 

Du kan fremdeles kontakte oss på e-post postmottak@porsanger.kommune.no og telefon 78 46 00 00.