Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
Velg språk: Bokmål Samisk

Egenberedskapsuka 2022

Hadde du klart deg i 72 timer uten vann, strøm og internett? Fra 31. oktober - 6. november gjennomføres den nasjonale egenberedskapsuka. Egenberedskap handler om hvordan hver enkelt av oss er rigget for en krise. Egenberedskapsuka arrangeres av DSB i samarbeid med kommuner over hele landet.

Bilde av brosjyre

Tilfluktsrom i Porsanger

Tilfluktsrom er permanente vernerom som vil kunne redusere omfanget av skader på befolkningen som følge av beredskapssituasjoner og krigshandlinger.

KommunenInformererKart

Porsanger og situasjonen i Ukraina

Krigshandlingene i Ukraina har berørt og bekymret mange. Kommunen følger situasjonen nøye, og vil informere innbyggerne når det er behov for dette.

Ukraine Map by Vemaps.com

Egenberedskap - Jodtabletter

Ved fare for radioaktiv forurensing kan det bli behov for å ta jodtablett for mennesker mellom 0-40 år, og gravide eller ammende.

Bilde av brosjyre
Språk Norsk - NorwegianSpråk Sami - Samisk