Oppdatert pressemelding kl. 22.30

Porsanger kommune har fått bekreftet et nytt smittetilfelle nå i kveld. Smittesporing er gjennomført og vedkommende er isolert. Det er totalt 8 som er bekreftet smittet med Covid-19 i dag fredag. I Porsanger er det nå 22 personer som er smittet og i isolasjon.

_________________________________________________________________________________________________________________________

Pressemelding sendt kl. 16.48

Porsanger kommune har fredag  fått bekreftet syv nye smittetilfeller etter PCR-test, smittesporingen er utført og smitteveien er kjent.

Ved positiv selvtest i helga, skal du gå i isolasjon og kontakte legestasjonen på mandag på telefon 784 60 040. Ved behov for lege, kontakt legevakt på 116117.

Vi minner våre innbyggere om de gode vanene som vi alle har praktisert over en lengre periode:

• Er du syk, hold deg hjemme!
  • Alle med symptomer anbefales å teste seg for koronavirus, uavhengig av vaksinasjonsstatus.
  • God håndhygiene.
  • Avstand der du kan og ta dine forhåndsregler.
  • Hosting i albue/tørkle.

Smittevernråd og informasjon til våre innbyggere