Forbrukerrådet har testen den mest brukte helsetjenesten - fastlegetjenesten - i hele landet. Hele 1374 fastlegetjenester er med i undersøkelsen. Metoden som er benyttet er kalt mystery shopping i varianten mystery calling, mystery mailing og nettsjekk. Dette ved at Forbrukerrådet har engasjert testmedarbeidere som har utgitt seg for å være privatpersoner, og deretter henvendt seg til samtlige fastlegekontor i Norge på e-post/sms, telefon og via kontorenes nettsider.

De ulike fastlegetjenester er blant annet testet på nettsider, service, elektronisk tilgjengelighet, generell informasjon om tjenesten, e-postbesvarelser, responstid m.m.

I undersøkelsen er Lakselv legekontor rangert som nr. 4 av 24 fastlegekontor i Finnmark og som nr. 266 blant de 1374 kontorer i landet som var med i undersøkelsen.

Dette må vi si at vi er svært fornøyde med, samtidig som testresultatet viser at det er områder som fortsatt kan utvikles.  

Interesserte kan lese mer om undersøkelsen på Forbrukerrådets nettsider.