Ordfører Aina Borch er ansvarlig pressekontakt. Av hensyn til det viktige arbeidet kommuneoverlegen og helsetjenesten vår nå står i, ber vi om at det ikke tas direkte kontakt med vårt helsepersonell.

• Telefon 95762710
  • E-post: aina.borch@porsanger.kommune.no

Send gjerne spørsmål på e-post, det gir oss tid til å innhente informasjon.

Aktuelle nyhetssaker på våre nettsider

Helse

Per nå har vi registrert et positivt tilfelle av Covid19 i Porsanger kommune. Smitten er sporet til å komme fra regionen.

Det kan være at dette endrer seg, og vi overvåker situasjonen nøye fremover. Det betyr mye arbeid og fokus på å gjøre en skikkelig jobb med kartlegging og smittesporing, der vi også tester aktuelle nye smittetilfeller.

Foreløpig er vi i en gunstigere situasjon enn de er sør for Dovre, og vi har til nå hatt kontroll med de fleste som er testet positivt i vår region. De fleste har smitten sørfra, men det kan være at vi ser et økende antall som også har fått smitten nordpå etter hvert.

Porsanger kommune ber befolkningen være ytterst varsomme fremover. Hold avstand og begrens hvem du har nær omgang med. Dette er ikke tiden for å besøke sine gamle og syke, prøv å hold kontakten på andre måter.

Vi har fortsatt muligheten for å kontrollere smittespredningen i vår kommune og region, og minske antallet med nye smittede personer – men det er befolkningen i Porsanger som må hjelpe til med dette!

Innbyggermøte fredag 27. mars kl 1400

Fredag 27. mars inviterer vi innbyggerne til direktesendt møte på Kommune-TV-kanalen vår, der ordfører, kommunedirektør, kommuneoverlege og oppvekstleder er til stede for å svare på spørsmål innsendt av innbyggerne.

Innbyggerne inviteres til å sende sine spørsmål til ordforer@porsanger.kommune.no, innen fredag kl 11.

Vær ditt ansvar bevisst!

Helseministeren ba oss i går om å ikke oppholde oss i grupper større enn 5. Det betyr at vi også må begrense omgangen med hverandre, både rundt bålet, på hytta og i hverdagen mellom jobb og fritid.

Innbyggerne våre må nå TENKE NØYE på hvordan de best kan hjelpe til med å hindre spredning i eget samfunn:

• MÅ jeg besøke mine gamle foreldre nå?
  • KAN jeg holde avstand til andre jeg er nær?
  • Kan jeg bruke telefon, SKYPE osv for å holde kontakten?

Hold avstand, 1 meter ute og 2 meter inne! Vær nøye med egen hygiene, vask hender!