Under følger statusrapport fra kommuneoverlege Jørn Gregersen:

• Antall smittede i Porsanger:                                      1
  • Vet vi hvor smitten kommer fra?                               Ja, smittevei er kjent
  • Har vi mistanke om flere smittede?                          Ja, men i kjent smittekjede
  • Kjønn og aldersgruppe                                             Middelaldrende kvinne
  • Alvorlighetsgrad                                                        Isolert hjemme, ingen er sendt til sykehus.
  • Annet som kan være relevant:                                  Vi forventer resultat av prøver i kjent smittekjede om 1-2 dager.

Vi minner om innbyggermøte med spørsmål og svar fra innbyggerne om korona i morgen kl 1400. Oppdatert informasjon om dette finner du på https://www.porsanger.kommune.no/index.php?cat=328309#event231230.655.a5c96113.

Med vennlig hilsen / Dearvuodaiguin / Ystävälissii tervheissii

Aina Borch