Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
Velg språk: Bokmål Samisk

Samisk nasjonaldag

Sámi álbmotbeaivi guovvamánu 6 b.

Sámi giella—ja kulturguovddážis, Leavdnja

Rabas beaivi dii. 10.00—14.00

Mis leat doaimmat ja herskot mánáide ja ollesolbmuide.

Somá jus čiŋadat gávttiin!

Samisk flagg

Samisk nasjonaldag 6. februar

på Samisk språk– og kultursenter, Lakselv

Åpen dag kl. 10.00—14.00

Vi har aktiviteter og servering til barn og voksne.

Pynt deg gjerne med gákti!

Booking av idretts- og kulturanlegg

Lag, foreninger og andre som ønsker å gjøre avtale om faste treningstider eller ønsker å leie lokaler i våre idrettsanlegg og kultursal, kan gjøre dette med å henvende seg på e-post til postmottak@porsanger.kommune.no

Idrettshall

Kurs i samisk som fremmedspråk: Lytting og muntlig kommunikasjon 10 stp

Samisk språk- og kultursenter starter kurs i samisk som fremmedspråk , lytting og muntlig kommunikasjon i uke 3 2018. Kurset er på 65 timer og har fokus på lytting og muntlig kommunikasjon, tekstforståelse og fordypelse i noen temaer. Kurset følger samme studieplan som kurset i lytting og muntlig kommunikasjon til UiT Norges arktiske universitet (SAM-1034 Samisk som fremmedspråk: Lytting og muntlig kommunikasjon – 10 studiepoeng (stp).) slik at de som ønsker kan ta eksamen ved UiT.

Frigjøringsdagen og Veteranenes dag 8. mai

Markeringen av Norges frigjøringsdag, og hedre alle våre veteraner og deres innsats for Norge. Arrangementet gjennomføres i samarbeid mellom Porsanger kommune, Finnmark heimevernsdistrikt 17 og Porsanger menighet.

Norske flagg
Språk Norsk - NorwegianSpråk Sami - Samisk